ZDARMA 6 ks respirátorů k objednávce nad 1 000 Kč

Jak dlouho byste si měli zdřímnout?

Ani moc, ani málo

Někdy není nic více osvěžujícího, než příjemné zdřímnutí. Ať už jde o zdřímnutí po dlouhém dni v kanceláři nebo o pěkném, lenivém víkendovém dni, zdřímnutí vám pomůže cítit se odpočatí a nabití energií.

Zdřímnutí má i další zdravotní výhody . Jedna studie zjistila, že zdřímnutí má potenciál zlepšit paměť, když se učíme nové informace nebo nové úkoly. Polední zdřímnutí vám také může pomoci cítit se více bdělí a emocionálně vás trochu resetovat, což vám pomůže být méně impulzivní a o něco lépe se vypořádat s frustrací.

spánek-europemedical

Zdřímnutí ale může mít i své stinné stránky.

Zdřímnutí pro dospělé by nemělo trvat déle než hodinu a nejlépe dodržet rozmezí 15 až 20 minutCokoli nad rámec toho – zejména s ohledem na denní dobu – by mohlo mít následky.

Bez ohledu na to, jak jste unavení, vaše zdřímnutí by se opravdu nemělo protahovat déle než hodinu. V tu chvíli začnete riskovat přerušení spánkového plánu na noc dopředu. Zdřímnutí by mělo být pro dospělé relativně krátké, což vám může pomoci udržet energii, aniž byste přerušili váš rytmus.

Zdřímnutí na hodinu nebo déle zvyšuje riziko, že upadnete do hlubokých fází spánku.

Z těchto fází je těžší se probudit a důsledkem probuzení z těchto hlubších spánkových cyklů je zmatek. "Když se to stane, probudíte se s pocitem únavy, že ani kolikrát  nevíte, kde jste." To je spánková setrvačnost a Váš spánek možná ani není osvěžující.

Navíc, jak již bylo zmíněno, pokud vaše zdřímnutí přes den trvá příliš dlouho, můžete narušit svůj spánkový rytmus, takže bude těžší v noci usnout. A to může odstartovat začarovaný kruh.

Může zdřímnutí nahradit ztracený spánek?

Ne, zdřímnutí nemá nahradit ztracený spánek. Dlouhé zdřímnutí může ve skutečnosti negativně ovlivnit Váš „spánkový dluh“, rozdíl mezi spánkem, který vaše tělo potřebuje, a spánkem, který skutečně máte během noci.

„Svůj spánkový dluh si začnete vytvářet od chvíle, kdy se ráno probudíte. I když zdřímnutí vám může pomoci se na chvíli přeorientovat, není to dlouhodobé řešení. Ten den se můžete cítit lépe, ale může to vytvořit cyklus, který znásobí váš spánkový dluh.

Sečteno a podtrženo? Zdřímnutí může být obrovskou výhodou, pokud zvolíte správný přístup: Udělejte to dříve během dne a použijte budík, abyste se ujistili, že si zdřímnete na správnou dobu.

EUROPEMEDICAL