ZDARMA 6 ks respirátorů k objednávce nad 1 000 Kč

Jak překonat úzkost z masky

Snižte stres pomocí několika užitečných tipů od psychiatra 

Doposud se zdá, že rozhovory okolo obličejových masek probíhají dvěma způsoby  – debatou o tom, proč je lidé nosí, nebo debatou o tom, proč je nenosit. Někteří lidé budou chtít nosit masky, aby pomohly zastavit šíření COVID-19, ale již myšlenka na její nošení může způsobit velký stres nebo dokonce paniku. Toto se nazývá úzkost z masky.

Úzkost z masky je velmi skutečná zejména pro lidi, kteří mají úzkostné poruchy nebo měli v minulosti klaustrofobii. Příznaky se mohou projevit psychicky nebo fyzicky.

Zatímco někteří lidé s úzkostí z masky mohou zaznamenat pouze psychické projevy, jiní mohou mít příznaky fyzické, jako je rychlá srdeční frekvence, dušnost, tlak na hrudi, pocení či závratě. 

uskost-masky

Zkuste prozkoumat různé typy masek a noste je po celém domě

Chcete-li si zvyknout na pocit masky na obličeji, je dobré zkoušet nosit masku i doma, takže když si budete muset nasadit masku na veřejnosti, po chvíli to nebude velký problém. Pokud je to nutné, začněte s krátkými časovými úseky a poté se pokuste tuto dobu postupně prodlužovat.

Promluvte si s profesionálem

Špatné materiály mohou u některých lidí také vyvolat úzkost z masky. V tomto případě doporučujeme najít látkovou masku, která je pohodlnější, nebo vyzkoušet chirurgickou masku. Pokud ani toto nepomůže a Vaše úzkost bude nadále přetrvávat, vyhledejte odbornou pomoc.