ZDARMA 6 ks respirátorů k objednávce nad 1 000 Kč

Jak překonat úzkost z masky

Snižte stres pomocí několika užitečných tipů od psychiatra 

Doposud se zdá, že rozhovory okolo obličejových masek probíhají dvěma způsoby  – debatou o tom, proč je lidé nosí, nebo debatou o tom, proč je nenosit. Někteří lidé budou chtít nosit masky, aby pomohly zastavit šíření COVID-19, ale již myšlenka na její nošení může způsobit velký stres nebo dokonce paniku. Toto se nazývá úzkost z masky.

Úzkost z masky je velmi skutečná zejména pro lidi, kteří mají úzkostné poruchy nebo měli v minulosti klaustrofobii. Příznaky se mohou projevit psychicky nebo fyzicky.

Zatímco někteří lidé s úzkostí z masky mohou zaznamenat pouze psychické projevy, jiní mohou mít příznaky fyzické, jako je rychlá srdeční frekvence, dušnost, tlak na hrudi, pocení či závratě. 

uskost-masky

Zkuste prozkoumat různé typy masek a noste je po celém domě

Chcete-li si zvyknout na pocit masky na obličeji, je dobré zkoušet nosit masku i doma, takže když si budete muset nasadit masku na veřejnosti, po chvíli to nebude velký problém. Pokud je to nutné, začněte s krátkými časovými úseky a poté se pokuste tuto dobu postupně prodlužovat.

Promluvte si s profesionálem

Špatné materiály mohou u některých lidí také vyvolat úzkost z masky. V tomto případě doporučujeme najít látkovou masku, která je pohodlnější, nebo vyzkoušet chirurgickou masku. Pokud ani toto nepomůže a Vaše úzkost bude nadále přetrvávat, vyhledejte odbornou pomoc. 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení